Vinerea neagră a transformat magazinele în adevărate furnicare, iar braşovenii au luat cu asalt rafturile în căutarea chilipirului perfect. S-au vândut de toate: de la prăjitoare de pâine până la frigidere şi televizoare de ultimă generaţie - toate cu reduceri mai mici sau mai mari. Nebunie a fost şi pe internet încă de la miezul nopţii. Până dimineaţă, multe produse nu mai erau pe stoc sau... nu mai era pagina pe on-line, fiind blocată
O altă sărbătoare a consumerismului, importată de la americani, prinde foarte bine pe plaiuri mioritice. Black Friday este marcată la americani imediat după Ziua Recunoştinţei şi dă startul sezonului de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă. În acestă zi, majoritatea retailerilor îşi deschid magazinele foarte devreme pentru a oferi preţuri promoţionale sau reduceri substanţiale.
Evenimentul a prins foarte bine şi la noi, iar de an la an tot mai multe magazine au intrat în program fie cu vânzări online fie cu varianta clasică.
Stocuri epuizate pentru cumpărătorii online
mai „leneşi”
Unele dintre site-urile de vânzări online au dat startul sărbătorii chiar de la miezul nopii. Aşa încât, cine s a trezit mai târziu în vinerea neagră a cam ratat mare parte din reducerile substanţiale ale comercianţilor. Pe unele site-uri, stocurile erau epuizate la mare parte din produsele „de băgat în priză”. Alte site-uri, din cauza traficului prea mare, au intrat în blocaj. Şi-au „revenit” mai târziu…
Din reduceri în
reduceri…
Nu la fel s-a întâmplat şi în marile magazine. După experienţa de anul trecut acestea s-au pregătit cu stocuri suficiente pentru a face faţă nu unei zile de reduceri, ci unui întreg weekend sau chiar mai mult. Într-un hypermarket de exemplu vor exista promoţii o săptămână întreagă fie că vorbim despre electrocasnice sau produse alimentare. „Noi deja am înce