Foto Silviu Matei Pe piaţa locală francezii spun că au parte de calitate, însă România trebuie să aibă grijă să-şi păstreze competitivitatea pe termen lung.
Lansată ca una dintre cele mai eficiente şi mai moderne uzine ale Alianţei Renault-Nissan la începutul acestui an, uzina de la Tanger va deveni de anul viitor principalul competitor al celei de la Mioveni, odată ce va ajunge la capacitatea maximă de 400.000 de maşini pe an. În acest context, se pune întrebarea dacă România devine încet, dar sigur ceea ce a devenit Franţa pentru Renault: locul unde se investeşte în cercetare şi dezvoltare datorită inginerilor bine pregătiţi, dar unde producţia începe să fie afectată de costurile în creştere.
"Întâi trebuie să spun că lumea este într-o continuă schimbare, într-o continuă evoluţie. De aceea, pentru fiecare dintre noi apar noi provocări. România, ca ţară, nu face excepţie. Situaţia industrială din România este una de care suntem foarte mândri. Avem parte de calitate atât pe partea de inginerie, cât şi de fabricaţie. Însă, trebuie să ştiţi că lucrurile nu se opresc aici. Există oricând posibilitatea să mutăm situri fie către Maroc, fie către alte ţări din Africa, să mutăm partea de industrial, cât şi de inginerie şi design. De ce? Pentru că nu ne putem complace, nu putem să ajungem la un nivel de complezenţă. Nu trebuie să vedem niciodată situaţia ca fiind una statică, pentru că astfel înţelegem situaţia economică ca fiind una statică şi ajungem într-o mare eroare", a spus Carol Tavares, directorul operaţional al Grupului Renault şi al doilea om în ierarhia grupului francez după Carlos Ghosn.
El a subliniat că "Europa tocmai trece prin aşa ceva. De ce? Pentru că pe termen scurt şi-a pierdut competitivitatea, iar pe termen lung apar probleme. Având în vedere că lumea se schimbă şi că România nu face excepţie, România trebuie să aibă g