Cercetările asupra nevoilor reale ale cititorilor vor ajuta ziarele şi revistele să supravieţuiască pe o piaţă invadată de noile media. Articolele de valoare vor fi mereu căutate. Publicaţiile care oferă cititorilor informaţii mai bune şi mai multe faţă de ceea ce se găseşte pe internet sau la televizor vor avea întotdeauna succes.
În ultima vreme au apărut tot mai multe teorii simpliste referitoare la durata de viaţă a presei tipărite. Dezvoltarea televiziunii şi a internetului a pus, în opinia unora, într-un „con de umbră" ziarele şi revistele. Acestea ar fi fost, spun unii, determinate să „vândă" pe prima pagină materiale despre sex şi crime pentru a rezista. Totuşi, publicaţiile nu sunt condamnate să moară. Un articol publicat la 14 ianuarie în săptămânalul „Dilema Veche" readuce în discuţie o certitudine: calitatea va fi căutată întotdeauna de cititori.
Mai citiţi şi:
VIDEO „Biblioteca de buzunar“, greu de vândut românilor
MediaSind şi Patronatul presei cer măsuri de redresare economică a instituţiilor media
Calitate şi abordare diferită
„Dilema Veche" aminteşte de una dintre cele mai importante metode de cercetare asupra felului în care oamenii parcurg un ziar. ReaderScan (descoperită în 2004) ajută, practic, editorii de presă să afle cât şi cum anume sunt citite materialele publicate, ce teme prezintă un interes mai ridicat şi ce articole sunt neconvingătoare şi îi determină pe cititori să treacă la pagina următoare. Cu ajutorul acestui studiu, managerii de presă pot îmbunătăţi calitatea materialelor publicate.
Astfel, aceştia pot oferi cititorilor exact ceea ce îşi doresc să găsească în paginile ziarelor şi revistelor pe care le cumpără. Materialele ce vor trata mai detaliat subiectele zilei, care vor aduce informaţii noi faţă de cele primite de pe internet şi din televiziune sau care vor aborda diferit cele mai impor