Autostrada Arad-Timişoara, inaugurate în decembrie 2011, va fi asfaltată pe toată lungimea de 32 de kilometri, având în vedere calitatea proastă a lucrării
Investiţia pentru realizarea autostrăzii Arad-Timişoara a costat peste 135 de milioane de euro, însă nu a fost niciodată folosită la capacitatea maxima de la inaugurarea ei.
Au existat numeroase zone cu restricţii de viteză din cauza crăpăturilor şi denivelărilor care au apărut la câteva luni de la deschiderea autostrăzii.
Porţiunea de 32 de kilometri a fost dată în folosinţă în luna decembrie 2011, în prezenţa fostului prim-ministru Emil Boc.
Constructorilor susţin încă că autostrada nu a fost încă predată oficial, ea nefiind terminată în totalitate.
Aşa se face că, din lipsa scurgerilor, apa s-a infiltrat sub asfalt, generând crăpături în zonele cu poduri şi viaducte.
În zonele în care se lucrează au fost introduse semne care limitează viteza la maxim 60 şi 80 de kilometri pe oră.
Din cauza deteriorării drumului, muncitorii au început deja reasfaltarea întregii autostrăzi care leagă Arad de Timişoara.
"S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafaţă. Deocamdată se lucrează pe banda întâi, care se decopertează, după care este reasfaltată. Lucrările vor continua pe a doua bandă şi pe calea de la Timişoara spre Arad.
Autostrada se află încă în administrarea constructorului, iar de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodată cu viteza legală de 130 de kilometri la oră, viteza maximă permisă fiind de 100 kilometri la oră până în momentul predării către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumurilor Naţionale din România.
Chiar şi după această predare, lucrări vor mai exista, pentru că în proiectul iniţial nu erau prevăzute reţelele de apă necesare toaletelor publice, astfel că ele vor fi introduse ulteri