Cum este să fii bun în sculptura mică şi în cea mare? Cum arată lucrările unui sculptor care a contribuit la realizarea Monumentului Revoluţiei din Capitală? Poftiţi la lecţia despre bronzuri a artistului Cătălin Geană şi la cea despre fotografia alb-negru a tânărului Alexandru Damian.
„L-am cunoscut în atelierul unui pictor, în urmă cu ceva timp. Am descoperit atunci în acest tânăr un neaşteptat de bun artist. Era un oltean plecat din suflul modernităţii lui Brâncuşi şi copleşit de arta neagră ori de infinitul aztec. Sculptura mică pare un fleac pentru mulţi. Ei bine, în realitate nu este aşa. Dar Cătălin are avantajul de a fi bun atât în mica sculptură, cât şi în cea mare”, l-a descris criticul de artă Liviu Tudor Samuilă pe artistul Cătălin Geană la vernisajul expoziţiei celui din urmă. Expoziţia, deschisă la Galeria Simeza până la 25 ianuarie, cuprinde lucrări din bronz ale artistului amintit, dar şi fotografii realizate de Alexandru Damian.
Cei prezenţi pot descoperi temele alese de aceştia şi anume îndreptarea către religie, sculptura africană sau din lumea aztecilor. Denumite „Cioban”, „Amantă”, „Paznic” sau „Iepuraş”, lucrările sunt efectuate de Cătălin Geană prin tehnica bronzului şi exprimă fie o lacrimă, fie un zâmbet. Se poate vedea „patinarea” înspre întuneric a obiectelor. Se poate vedea cum el găseşte în întuneric lumina, transformată mai apoi în bronz. Lucrările au fost expuse în importante galerii din Bucureşti şi din ţară. A contribuit la realizarea Monumentului Revoluţiei din Capitală şi la Fântâna Bibliotecii Naţionale a României şi a câştigat premiul al treilea la expoziţia de sculptură „Brâncuşiana”, organizată la Târgu-Jiu în 2005.
Cât despre Alexandru Damian, acesta este un tânăr artist fotograf ce-şi dezvoltă teme legate de viaţă, de viziunea asupra lumii şi integrarea în societate, tentaţie, risipă, viciu.