•Nu exista un alt sector de reciclare a materialelor care sa necesite o mai mare diversitate tehnologica •Ghilotinele hidraulice exercita presiuni de mii de tone pentru a taia otel •Deseurile din tabla de otel sunt taiate pe dimensiuni de asa-numitele foarfeci-aligator pentru a fi topite
Dintre toate materialele reciclate pretutindeni in lume, fierul si otelul reprezinta cea mai mare cantitate si necesita cel mai puternic echipament in procesul tehnologic.
Produsele secundare rezultate din industria constructiilor de masini, supraabundenta rezervoarelor si silozurilor, unelte de masini iesite din uz, locomotive retrase din functiune, poduri demontate, vapoare intregi, schele de otel pentru cladiri demolate, motoare de masini uzate si o multime de consumabile aruncate, toate ofera materia prima pentru reciclarea materialelor feroase. Ghilotinele hidraulice exercita presiuni de mii de tone pentru a taia otel cu aliaje grele, precum: traverse de pod, sine de cale ferata si tabla de vapor, stranse bine in menghini. Presele de balotat comprima materiale usoare in blocuri compacte de fier usor de manevrat.
Deseurile din tabla de otel sunt taiate pe dimensiuni de asa-numitele foarfeci-aligator pentru a fi topite.
Exista tehnici de taiere cu gaz, cu arc de plasma si prin ardere, folosite pentru a reduce structurile masive la marimi ce se supun unor anumite procese tehnologice.
Nu exista un alt sector de reciclare a materialelor care sa necesite o mai mare diversitate tehnologica. Dar cea mai spectaculoasa componenta din echipament este srederul, o intreaga fabrica ce reduce masinile la dimensiuni mult mai mici pentru a putea fi topite, separand automat metalele feroase de neferoase.
Cu ajutorul unor cilindri magnetici rotativi, fierul si otelul sunt extrase din amestecul de metale si alte materiale. O separare ulterioara a met