În ciuda disponibilizărilor anunţate de societăţile de la noi din ţară, a lipsei primelor acordate salariaţilor de către angajatorii lor, şi a vremurilor grele care ne aşteaptă din cauza crizei economice, românii s-au înghesuit să meargă la cumpărături în străinătate.
Reducerile afişate de magazinele de firmă, cunoscute sau mai puţin cunoscute, au determinat câteva mii de români să ia cu asalt destinaţiile renumite pentru cumpărături. “Românii preferă circuitele care includ şi oraşe în care pot face shopping: Salonic, Viena, Istanbul – destinaţii apropiate de ţară, care presupun costuri mici şi posibilitatea de a se deplasa chiar şi cu maşina personală. Turiştii care vor să facă shopping aleg autocarul”, ne-a spus Marius Pandel, director de dezvoltare la agenţia Christian Tour. Produsele marca Bvlgari, Cartier, Christian Dior, Gucci, Prada se află în topul preferinţelor românilor.
RAIUL CUMPĂRĂTURILOR
Şi anul acesta destinaţiile cunoscute pentru shopping au fost cele mai solicitate din ofertele agenţiilor. Preţurile mici şi gândul la hainele sau parfumurile de firmă au dus la epuizarea locurilor rezervate de agenţii pentru Viena, Praga şi Istanbul. “Pentru sfârşitul acestui an am avut ca ofertă Piaţa de Crăciun Viena, care este destinaţie cunoscută de turişti ca fiind raiul cumpărăturilor. Preţul excursiei a fost convenabil pentru orice buzunar, respectiv 399 euro de persoană, iar locurile se epuizau imediat”, ne-a explicat Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours. “Pentru Crăciun am avut numai oferte individuale, create special pentru grupurile de turişti care apelau la agenţia noastră”, ne-a declarat Adriana Goicea, manager Cocktail Holidays.
“O nouă destinaţie de shopping în Europa este capitala Cehiei, Praga. Străzile Narodnitrida, Mustek şi piaţa Wenceslas sunt recunoscute pentru reducerile de iarnă. Noi nu recom