Vânzările de maşini au scăzut semnificativ, însă mărcile de lux încă îşi găsesc clienţi în România. Luna iunie a adus pe străzi bolizi de sute de cai putere, care bat pragul de 100.000 de euro. Mărcile populare de autoturisme domină însă volumul de vânzări: românii au preferat în luna iunie modelele noi de la Dacia şi Volkswagen, iar cele second hand aduse din străinătate de la Opel. Cea mai tranzacţionată marcă la mâna a doua a fost tot Dacia, urmată de Volkswagen, conform statisticilor privind înmatriculările, de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
În luna iunie, românii au cumpărat cu 48,7% mai puţine maşini faţă de aceeaşi lună a anului 2010, iar vânzările pe prima jumătate a anului 2011 (perioada ianuarie-iunie) au scăzut cu 32,66% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Dacă vânzările de maşini noi au scăzut, tranzacţiile cu maşini la mâna a doua s-au prăbuşit faţă de anul trecut. În luna iunie, s-au vândut 8.606 maşini noi (cu 16% mai puţin ca în iunie 2010) şi 4.505 maşini second hand (cu 70% mai puţin decât în iunie 2010). Statisticile pe prima jumătate a anului arată că românii au cumpărat cu 13,31% mai puţine maşini noi şi cu aproape 42% mai puţine maşini la mâna a doua, faţă de prima jumătate a anului 2010.
Totuşi, achiziţiile de lux au continuat în prima lună a verii 2011. Doar în Bucureşti, au fost achiziţionate trei exemplare noi de Ferrari California, ale căror motoare V8 produc 460 de cai putere şi ating 100 km/h în mai puţin de 4 secunde. Producătorul nu publică preţul, însă un exemplar la mâna a doua este vândut de reprezentanţa din România cu 149.000 de euro, iar preţul de nou ar depăşi 200.000 de euro, după estimările publicaţiilor de specialitate. Alte autoturisme demne de invidiat, cumpărate în iunie, au fost un Lotus Elise în Bucureşti (aproximativ 40.000 de euro preţ de bază), un Audi S4 (preţ de b