Google a adaugat YouTube ca o caracteristica de comunicare video pentru seria de aplicatii dedicate afacerilor pentru a face impartirea de clipuri mai usoara printre angajati decat trimiterea de e-mail-uri sau mesaje instant.
Fata de YouTube, care vizeaza consumatorii obisnuiti, Google Video pentru afaceri este conceput pentru a fi folosit de catre anumiti utilizatori dintr-o organizatie cu domeniu Web, protejand discursurile executivilor, pregatirea produselor, intalnirile de vanzari sau alte mesaje video de accesarile neautorizate din afara companiei.
Google Video pentru afaceri este cuprins in pachetul Google Apps Premier Edition, care costa 50 de dolari per utilizator pentru un an in care poate folosi soft-uri de business, programare si capacitati de creare a unui site.
“Ceea ce a facut YouTube in lumea consumatorilor, Google Video va face pentru companii”, a declarat Matthew Glotzbach, product manager director al diviziei Companii din cadrul Google, care produce si Google Apps.
Din luna septembrie, utilizatorii educationali ai Google Apps pot incerca serviciul gratuit timp de sase luni, iar daca vor sa-l achizitioneze vor plati 10 dolari.
Spre deosebire de serviciile de videoconferinta care necesita instalare de hardware si soft-uri specializate, in Google Video pentru afaceri utilizatorii pot simplifica trimiterea adresei web ca si cum filmuletele sunt trimise de computerele Google.
“Este pentru oricine care spune “Nu pot sa-mi amintesc cum sa fac acel pas””, a declarat analista Rebecca Wettemannn. “Google Video pentru afaceri poate recupera continutul ce a fost pierdut de comunicarea prin e-mail sau mesageria instant”.
Fata de YouTube, care limiteaza clipurile la o durata mai mica de 10 minute, Google Video pentru afaceri poate rula o ora sau mai mult. De asemenea, compania a dezvoltat un serviciu automat care identifi