Piesa "Scandal in culise" este neobisnuita in cel putin o privinta: ne pune in tema cu fatetele multiple ale realizarii unui spectacol de teatru. Pe 27 mai, in cadrul festivalului EuroArt, Teatrul "Maria Filotti", din Braila, a adus pe scena Casei Studentilor din Iasi comedia Scandal in culise, apartinind dramaturgului englez contemporan Michael Frayn. Regia: Radu Nichifor. Distributia: Bujor Macrin, Mihaela Trofimov, Valentin Terente, Alin Florea, Catalina Nedelea, Liviu Pintileasa, Adrian Stefan, Corina Bors, Alexanda Poiana. Actorii teatrului brailean au rezistat pe scena ieseana timp ce trei ore, cu pauze pentru schimbarea decorului intre acte, jucind impecabil si declansind risete frenetice si aplauze interminabile, fiind chemati la rampa de mai multe ori la sfirsitul spectacolului. Prin acest spectacol, fara a ma referi la numele consacrate din program (ex. Ion Caramitru, Horatiu Malaele), cred ca festivalul EuroArt si-a recistigat reputatia odinioara dobindita. Pentru ca, se stie, oricit de banal ar suna, nimic nu ramine ca la inceput (ca sa nu mai insistam asupra faptului ca biletul costa 5 lei la celelalte editii, cind in program erau chiar si piese de Radu Afrim, anul acesta ajungind la 20, in timp ce programul per ansamblu a lasat loc de mai mult). Am ales sa scriu despre aceasta piesa pentru ca este neobisnuita in cel putin o privinta: ne pune in tema cu fatetele multiple ale realizarii unui spectacol de teatru. Constituita din trei acte, reprezentatia confera trei perspective diferite asupra actului scenic: 1. Repetitia generala a spectacolului, unde ne devine clar ca avem de a face cu un teatru in teatru, 2. Acelasi spectacol, in turneu, intr-una dintre reprezentatii, numai ca scena este intoarsa, piesa fiind de aceasta data privita din culise si 3. Scena este din nou adusa cu fata la spectator, iar spectacolul degenerat, ajuns la aniversarea a o suta d