Cu un buget de promovare mai mare decat au avut primii patru producatori romani la un loc in aceasta vara, Unilever a intrat in mai putin de un an in Top 3 jucatori pe o piata a inghetatei estimata la 120-140 mil. euro.
Intrarea Algida a schimbat ierarhia pe piata locala a inghetatei: sustinuta de o promovare puternica, cea mai noua divizie adusa de Unilever in Romania era la finele verii pe locul al treilea in clasamentul celor mai mari jucatori de profil dupa cotele valorice, arata datele de la MEMRB. Reprezentantii Unilever estimeaza cota de piata a companiei la 13,4%, citand acelasi studiu MEMRB.
De partea cealalta, cei mai mari producatori romani inca raporteaza cresteri de vanzari si spun ca cea mai dura lupta a fost in sezonul de vara intre Algida si Nestle, singurii jucatori straini de pe piata.
"Algida se bate cu Nestle pe piata romaneasca, noi nu-i vedem pe producatorii straini ca si competitori directi", afirma Ioan Istrate, proprietarul companiei Alpin 57 Lux care produce inghetata Alpin.
El a mai precizat ca in perioada mai-septembrie vanzarile de inghetata ale companiei sale s-au majorat cu 10-15% in volum fata de acelasi interval din 2008, ritm care se va pastra pe intregul an.
Piata locala de profil, estimata la 120-140 mil. euro, este dominata de companii detinute de antreprenori locali, cele mai mari fiind Betty Ice, Alpin, Top Gel si Kubo Ice Cream. Producatorii romani au realizat anul trecut peste 70% din vanzarile totale de inghetata din Romania.
La randul sau, Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice - cel mai mare producator roman de inghetata - sustine ca Betty Ice a castigat cota de piata in sezonul din acest an. "Vanzarile noastre au crescut cu aproximativ 20% in perioada mai-septembrie fata de sezonul trecut si am mai castigat putina cota de piata", afirma el.
Un brand agresiv
Vanzari