JURNAL DE CINEFIL
Şi săptămăna asta ne uităm la cum sunt prezentate relaţiile - cu mai mult sau mai puţin sex - din filmele noastre. Scopul? Nu doar amuzamentul de vară, ci şi o demonstraţie - atipică ce-i drept - pe tema "de ce sunt romănii atăt de inhibaţi cănd trebuie să vorbească despre sex".
JURNAL DE CINEFIL
Şi săptămăna asta ne uităm la cum sunt prezentate relaţiile - cu mai mult sau mai puţin sex - din filmele noastre. Scopul? Nu doar amuzamentul de vară, ci şi o demonstraţie - atipică ce-i drept - pe tema "de ce sunt romănii atăt de inhibaţi cănd trebuie să vorbească despre sex".
Săptămăna trecută au fost in prim plan conducătorii, iar Mihai Viteazul n-a ieşit foarte bine. Părea că are libidoul foarte scăzut, dacă nu chiar că scenariştii se găndiseră să-l "castreze" la montaj ca să nu care cumva să ne imaginăm că vaşnicului nostru conducător nu i-a fost mintea la luptă, ci la femei.
Astăzi arătăm şi partea plină a paharului şi ne ducem in anul 1985 ca să ne uităm la tinerii acelei perioade. "Cei mai frumoşi ani" pentru unii, vorba unei reclame. Filmul ales: "Pas in doi", in regia lui Dan Piţa.
Ce spunea prezentarea oficială? "Cu detaşare şi ironie, pe fondul muzicii lui Adrian Enescu şi al jocului eroilor filmului, Dan Piţa reuşeşte să construiască, pentru prima dată in filmul romănesc, o veridică şi pasionantă poveste in mediul muncitoresc, in care tinerii au păcate şi preocupări extraprofesionale."
V-aţi incruntat? Aţi inţeles ceva? Dacă aţi reuşit să treceţi de exprimarea "fondul jocului eroilor", e bine să ştiţi că "păcatele" tinerilor erau iubirile, iar "preocupările extraprofesionale" erau scrima şi boxul.
Nu-mi aduc aminte ce s-a mai scris despre filmul acesta la vremea lansării lui, dar ştiu foarte exact care a fost senzaţia mea de la sfărşitul vizionării. Mi s-