OTP Bank Romania a turat motoarele in ultimele doua luni: si-a extins reteaua cu 12 unitati, iar portofoliul de credite de retail a ajuns la 6 milioane de euro.
Dupa aproape un an si jumatate de la intrarea pe piata, investitiile in Romania ale celui mai mare grup bancar din Ungaria au atins aproximativ 150 de milioane de euro, banii reprezentand sumele necesare achizitionarii RoBank si societatii de asigurari Ceccar Romas, majorari de capital si investitii pentru lansarea segmentului de retail si reorganizarea bancii.
In toamna acestui an, OTP Bank a inceput sa aplice o strategie de dezvoltare accelerata a retelei de sucursale, ajungand in prezent la 27 de unitati. Pentru 2006 este programata deschiderea a inca 43, pana la un total de 70.
Incepand de pe 21 octombrie expansiunea s-a concentrat pe zona Bucurestiului - unde au fost deschise patru unitati - si a Transilvaniei - cu cate o sucursala la Miercurea Ciuc, Sfantu Gheorghe, Odorheiu Secuiesc, Alba Iulia, Oradea si Satu Mare. De altfel, banca este interesata in mod natural de atragerea clientelei de etnie maghiara, oferind credite pentru nevoi personale in forinti la o dobanda de 16% pe an. In acelasi timp, OTP isi ofera serviciile la Pitesti si Bacau.
"Ne-am indeplinit obiectivele legate de dezvoltarea organica planificata pentru anul acesta", a declarat Laszlo Diosi, director adjunct si director al diviziei de retail a OTP Bank Romania. El crede ca astfel exista premisele pentru atingerea unei cote de piata de 4-5% pe termen mediu.
La inceputul lunii noiembrie, banca si-a lansat primele produse de retial - creditul pentru nevoi personale, creditul pentru nevoi personale cu garantie imobiliara, creditul ipotecar, overdraft-ul, depozitul bancar si contul curent.
Laszlo Diosi afirma ca pana in prezent au fost incheiate contracte de credit in