Dupa ce nivelul economic a cunoscut o scadere in al doilea trimestru, paginile publicitare din revistele americane au realizat un declin de 8 procente, afisand pierderi materiale in venitul obtinut din reclamele la autovehicule, computere si echipamente conexe acestor produse, arata un studiu citat de New York Times.
Studiul releva faptul ca problemele din acest sector de industrie se agraveaza si se inmultesc pe zi ce trece. Paginile publicitare vandute revistelor din Statele Unite au cunoscut un declin de 0,8% anul trecut si au scazut apoi, in primul trimestru din 2008, cu aproximativ 6,4% fata de aceeasi perioada a anului precdent, pentru ca in in al doilea trimestru sa se micsoreze cu 8,2%.
In primele sase luni din 2008, paginile publicitare destinate industriei automobilistice au scazut cu 21,3%, iar cele care au facut referiri la segmentul tehnologic, cu 17,5%.
In ciuda scaderii dramatice a publicitatii din paginile revistelor, totusi, acestea se situeaza pe o pozitie mai buna comparativ cu ziarele, unde sunt prognozate scaderi de 10% in acest an.
Analistii si oficialii industriei in cauza sustin faptul ca, desi nivelul economic este asemanator in ambele sectoare de media, revistele nu au fost lovite serios de cresterea spatiului online, precum si de numarul mare de cititori din aceasta zona a pietei sau de multimea de advertiseri care exploreaza mediul interactiv, asa cum au fost afectate ziarele.
Reclamele realizate la bunurile si serviciile de lux obtin cele mai promitatoare rezultate de cativa ani incoace, mai ales datorita faptului ca a crescut numarul editiilor de moda, decoratiuni interioare si de calatorii, cum sunt Harper's Bazaar, Vogue, Architectural Digest sau National Geographic Traveler, precum si numarul paginilor dedicate publicitatii.
De cealalta parte, revistele de stiri si cateva reviste de business au fost