Cel mai aproape de realitate este o sumă de 15.000 de lei pe an pentru un model de volum, conform unui studiu efectuat de portalul de specialitate Autovit.
Întreţinerea şi utilizarea unei maşini costă mult, cu excepţia cazului în care o foloseşti puţin şi nu ai accidente sau probleme cu ea, susţin specialiştii auto. În cel mai bun caz, costurile anuale pot fi până la 4.000 lei, dar cu folosire ocazională, absenţa asigurării CASCO, un timbru de mediu sub 1.000 de lei, RCA sub 500 lei.
Mult mai aproape de realitate este o sumă de 15.000 lei/an, pentru un model de volum cu o taxă de înmatriculare de 3.000 lei, un cost anual al combustibilului de 6.000 lei şi un CASCO de 2.000 lei, relevă analiza. La modele premium costurile pot depăşi 30.000 de lei pe an, cu impozit anual de câteva mii de lei şi un CASCO pe măsură. Costurile sunt mai mari în primul an dacă a fost nevoie să se plătească timbrul de mediu, însă nici în anii următori nu scad semnificativ, fiindcă intervine nevoia de revizii şi de schimbare a anvelopelor. Majoritatea şoferilor preferă să nu plătească pentru o poliţă CASCO, alegând să-şi rezolve singuri daunele. În schimb, dacă problemele sunt grave, reparaţiile pot depăşi costul unei poliţe CASCO.
Cei care aleg să-şi cumpere maşini ieftine, sub 3.000 de euro se expun unor riscuri legate de componente mecanice care, din cauza uzurii în exces, cedează şi trebuie înlocuite. În unele cazuri reparaţiile necesare ar depăşi valoarea reală a maşinii, lăsând proprietarul într-o situaţie aproape fără ieşire, conform studiului. Pentru cei care au un model de volum, dar parcurg foarte mulţi kilometri şi plătesc şi CASCO peste medie, cheltuielile cu automobilul sunt de peste 1.000 de lei/lună. Deţinerea unei maşini necesită cheltuieli, iar de ele trebuie ţinut cont încă dinaintea achiziţionării. În caz contrar, bugetul proprietarului poate avea mult