criam săptămîna trecută despre o analiză a CNA privind violenţa desenelor animate şi observam cît de simplist şi de fără nuanţe fusese realizată. La sfîrşitul lunii iunie însă, CNA a dat publicităţii un alt material, profesionist de data aceasta, cu datele unui sondaj efectuat de CURS în perioada 5-16 iunie 2006. Studiul oferă informaţii utile despre notorietatea posturilor de televiziune, a emisiunilor şi a vedetelor, precum şi despre preferinţele publicului telespectator. Iar ceea ce admirăm vorbeşte, prin ricoşeu, cel mai bine despre noi înşine.
Rezultatele sondajului CURS sînt uneori previzibile, dar şi surprinzătoare alteori. Nu este o noutate, de exemplu, că în fruntea celor mai multe clasamente se află PRO TV. PRO TV este, în opinia telespectatorilor, postul care difuzează cele mai bune filme artistice, are cele mai populare vedete, dar şi televiziunea cu cea mai mare credibilitate şi cu cele mai bune programe de ştiri; în concluzie, a rămas postul de televiziune preferat de cei mai mulţi români (22,9%).
În privinţa credibilităţii, după PRO TV se află, în ordine, Antena 1, TVR 1, Realitatea TV, OTV; Prima TV se situează de-abia pe locul 7, după Acasă TV, iar Antena 3, o televiziune de ştiri, pe locul 8. De altfel, Prima TV se află în coada mai tuturor clasamentelor, excepţie făcînd doar cel cu ierarhia emisiunilor de divertisment favorite, unde Cronica Cîrcotaşilor ocupă primul loc.
PRO TV migrează însă către partea de jos a clasamentelor, cînd se vorbeşte despre posturile cu "cele mai bune emisiuni de dezbateri social-politice" şi despre cele cu "cea mai bună muzică". În primul caz, pe primul loc se află Realitatea TV, iar PRO TV ocupă doar locul 5, după TVR 1, Antena 1 şi OTV. Cît despre muzică, postul cel mai apreciat de români este Etno TV, urmat îndeaproape de MTV România; Atomic se află pe un modest loc 7, după posturi ca Taraf sa