Generali, una din primele zece companii de pe piaţa asigurărilor, a subscris în primele nouă luni prime brute în valoare de 335,9 milioane de lei (80,3 mil. euro), în scădere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Declinul s-a accentuat în trimestrul al treilea, perioadă în care subscrierile au atins 101,5 milioane de lei, în condiţiile în care compania încheiase primul semestru cu afaceri mai mici cu 4,4%.
Scăderea afacerilor a fost determinată de dinamica asigurărilor generale, unde subscrierile s-au redus cu 12% faţă de perioada ianuarie - septembrie 2009, până la 268,5 milioane de lei, din cauza performanţei slabe înregistrate pe segmentul asigurărilor auto.
"Activăm în continuare pe o piaţă dominată de asigurările auto, dar am încercat întotdeauna să menţinem un portofoliu echilibrat prin reducerea volumului de asigurări auto şi dezvoltarea altor linii de asigurări. Astfel, în intervalul la care facem referire am reuşit o scădere a ponderii asigurărilor auto în portofoliul total cu cinci puncte procentuale", a declarat Marie Kovarova, directorul general al companiei.
În schimb, Generali a înregistrat o creştere cu 6,4% pe segmentul asigurărilor de viaţă, unde a subscris prime brute de 67,4 milioane de lei (16,1 milioane de euro) în primele nouă luni, în condiţiile unui avans cu 20% al vânzărilor de poliţe unit-linked (asigurări de viaţă cu componentă de economisire).
În paralel, rata de reziliere a poliţelor de asigurări de viaţă s-a redus cu 15% faţă de perioada ianuarie - septembrie 2009.
Generali a înregistrat cele mai mari creşteri pe asigurări de asistenţă turistică (185%) şi asigurări de credite şi garanţii (195%).
Primele brute subscrise pe asigurări de locuinţă au crescut cu 6%, iar afacerile pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă profesională au av