Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România au înaintat cu 0 până la 16% în perioada 1 septembrie - 31 octombrie 2011, arată datele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, transmise la solicitarea Ziarului Financiar. ZF monitorizează o dată la două luni evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România.
În perioada 1 septembrie-31octombrie, cel mai mult a avansat centura Aradului la standard de autostradă, care a crescut cu 16%. Astfel, în prezent această şosea este finalizată în proporţie de 71%, şi deşi aceste procente nu spun prea multe, se poate aproxima că 8,7 din cei 12,3 kilometri ai centurii Aradului sunt finalizaţi. Întregul tronson este prevăzut să fie gata în primul semestru din 2012.
Recordul negativ este înregistrat de tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, unde lucrările în continuare au stagnat, în condiţiile în care în 2011 nu au fost alocate fonduri pentru continuarea lucrărilor.
În medie, cele zece şantiere de autostrăzi sunt finalizate în proporţie de doar 57%, deşi cea mai mare parte a acestora sunt lucrări începute în anii 2007-2008 şi doar două sunt tronsoane demarate în 2011.
La solicitarea ZF, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a transmis progresele realizate de constructori până la finalul lunii octombrie pe fiecare din cele zece şantiere de autostrăzi (Arad-Timişoara, centura Aradului, Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa, centura Constanţei, Bucureşti-Moara Vlăsiei, Moara Vlăsiei-Ploieşti, Suplacu de Barcău-Borş, Nădlac-Arad, Deva-Orăştie).
Tronsonul care a recuperat cel mai mult în lunie septembrie şi octombrie este centura la standard de autostradă a municipiului Arad, care a avansat cu 16%, până la un stadiu de execuţie de 71%. "Termenul estimativ de finalizare integrală a lucrărilor pe centura Arad este prim