Jocurile, sportul, pictura sau teatrul, antidot pentru comportamentul agresiv al elevilor Programa şcolară încărcată nu le lasă elevilor timp pentru a desfăşura activităţi care combat Jocurile, sportul, pictura sau teatrul, antidot pentru comportamentul agresiv al elevilor
Programa şcolară încărcată nu le lasă elevilor timp pentru a desfăşura activităţi care combat comportamentul violent. Mass-media are şi ea o parte din vină.
Corina Tudosie, profesor de engleză la Colegiul Naţional "Ion Minulescu" din Slatina, este unul dintre puţinii dascăli care admite că, în şcoala unde predă, există cazuri de violenţă.
Deşi liceul este cel mai bun din oraş, unii dintre elevi sunt foarte agitaţi la ore şi nu de puţine ori îşi înjură colegii. "Uneori mă întreb dacă nu cumva consumă droguri", a spus profesorul.
Cadrul didactic pune această problemă în special pe seama părinţilor care nu colaborează cu şcoala şi pe faptul că elevii petrec prea mult timp în faţa calculatorului. "Sunt elevi care dorm cinci ore pe noapte. Cred că asta le afectează foarte mult psihicul", a spus ea.
Învăţământul se învârteşte în cerc
Violenţa în rândul adolescenţilor este un fenomen complex, iar cauzele sale nu trebuie căutate numai prin raportare la şcoală, ci la întreaga societate. La această concluzie au ajuns experţi în educaţie, reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi profesori, prezenţi la dezbaterea "Şcoala spune NU violenţei", desfăşurată, ieri, în Capitală.
Eugen Palade, expert în politici educaţionale la Centrul Educaţia 2000+, a declarat că, în opinia sa, soluţiile autorităţilor la problema violenţei în şcoli nu au nicio şansă de reuşită.
"Dacă avem violenţă în şcoli, Ministerul Educaţiei inventează o materie pentru ea. Dacă elevii încalcă regulamentul şcolar, inspectoratele le reamintesc acestora de el", a apreciat specialistul