Primaria Capitalei ia in calcul introducerea unei taxe pentru toate autovehiculele care circula prin oras cu doua scopuri aparent sanatoase: locuitorii sa foloseasca si alte alternative pentru deplasare decat masina si pentru a sustine proiecte mari de investitii, precum "autostrada suspendata".
Bucurestiul este un oras foarte aglomerat. Am sperat ca venirea crizei ne va da un ragaz pentru a dezvolta proiecte destinate cresterii mobilitatii insa acest lucru nu s-a intamplat. In ultima luna, orasul a devenit iarasi extrem de aglomerat, de aceea luam in calcul introducerea in maximum doi ani a unei taxe care ar putea integra infrastructura din Capitala si fluidiza zonele aglomerate din oras”, a declarat Ion Dedu (foto), director al Directiei Transporturi, Drumuri si Stematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Bucuresti in cadrul unei conferinte.
Problema, in viziunea reprezentantului Primariei, a inceput de dinainte de ‘89, cand orasul a fost gandit pentru un numar redus de vehicule, iar in perioada imediat urmatoare investitiile in infrastructura nu au putut tine pasul cu cresterea numarului de autovehicule.
“Acest lucru ne costa acum din punctul de vedere al poluarii, al consumului energetic – ne costa durata deplasarilor zilnice. In acest sens, Primaria Municipiului Bucuresti a stabilit o strategie: descurajarea traficului privat in schimbul celui public, crearea de facilitate pentru decongestionarea traficului public, dar si aplicarea taxei”, a mai precizat Dedu.
Ideea introducerii unei taxe de drum denumita generic "buvinieta" a fost vehiculata inc� din 2006, in mandatul lui Adriean Videanu si a fost intens criticat� de membrii din opozitie.
Urmare a “buvinetei” ar fi si o suprataxare a zonei centrale care va aparea numai daca celelalte doua masuri, respectiv imbunatatirea sistemului de transport public si politica parcarilor nu vor