Lipsa montantului B permite o deschidere de 1,5 metri pentru accesul in interior, iar siguranta nu este deloc afectata: monovolumul de clasa B este prima masina produsa in Romania care a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP!
Intalnirea cu B-Max a fost cel mai asteptat test din ultimul an. Iar asta dintr-un motiv foarte simplu, generat de primul contact cu masina, in luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Atunci am avut surpriza de a gasi un model realizat cu adevarat la standardele occidentale, de la vopseaua caroseriei la cele mai mici cusaturi de la interior. Am pastrat ceva rezerve pana la revederea cu modelul de serie, adica cel produs cu adevarat la Craiova.
Iar Fordul din Banie n-a incetat sa ma uimeasca. Nu am sesizat nici o diferenta fata de modelele pre-serie dezvaluite in premiera mondiala la Geneva, si credeti-ma ca aproape am verificat cu lupa calitatea finisajelor. Fara teama de a gresi, trebuie spus din capul locului ca B-Max este masina cea mai avansata din punct de vedere tehnologic care s-a produs pana acum in Romania. E adevarat, Ford nu este un brand romanesc, dar fabrica unde a vazut B-Max lumina zilei este pe malul Jiului si vorbeste perfectul simplu cu aceeasi usurinta cu care schimba engleza americana cu germana cu accent de Koln. Iar 60% din componentele lui B-Max sunt realizate exclusiv in Romania!
Inovatia cu care B-Max spera sa sparga piata monovolumelor de clasa B este sistemul facil de acces la interior. Lipsa stalpului de sustinere central genereaza o deschidere de peste 1,5 metri, in conditiile in care portierele fata se deschid clasic, iar cele de pe spate culiseaza spre posterior. Renuntarea la montantul B a reprezentat totodata si cea mai mare provocare pentru ingineri, care au urmarit ca structura de rezistenta a masinii sa nu fie afectata. Au ramforsat cele doua portiere de asa natura incat a