In aceste conditii, companiile de leasing se vor orienta spre finantarea de masini second-hand, dar si spre domenii cum ar fi cel medical, agricol sau al echipamentelor industriale, care acum au o pondere redusa in piata.
Impuls Leasing, companie care ocupa locul sapte pe piata dupa rezultatele din primul semestru, va lansa de anul viitor un produs de finantare pentru masini second-hand, in conditiile in care vanzarile de masini noi, care reprezinta motorul industriei de leasing, stagneaza sau chiar scad de la o luna la alta.
"Piata de leasing a crescut surprinzator de mult in primul semestru, insa in a doua jumatate a anului trendul a incetinit abrupt. Noi am pus acest lucru pe seama concediilor de vara, dar apoi am observat ca noua taxa de poluare a fost cea care a influentat piata. Oamenii au cumparat mai multe masini second-hand, iar vanzarile de masini noi au scazut", a declarat Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, intr-un interviu acordat ZF.
Mai multe companii de leasing au deja in portofolii produse de finantare a achizitiei de autovehicule second-hand, insa le folosesc destul de rar, in principal pentru ca de multe ori nu sunt sigure de valoarea reala a masinii. La nivelul primului semestru, de exemplu, din finantarile de 2,1 miliarde de euro acordate de companiile de leasing pentru achizitia de masini, doar 6% au fost destinate celor second-hand, restul de 94% fiind pentru masini noi. Finantarile pentru autovehicule reprezinta peste 70% din piata locala de leasing.
"La second-hand nu ai nicio evidenta referitoare la ce masina cumperi, deoarece kilometrajul poate fi schimbat sau starea tehnica poate fi mai proasta decat in acte. Din acest motiv, vom finanta numai masini ale dealerilor second-hand cu care vom colabora, pentru ca ei ne vor garanta ca pretul este cel corect. Noi vom stabili un pret pentru fiec