Prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica (UTI) Gheorghe Asachi, afirma ca au fost finalizate testele asupra tramvaiului implicat in accidentul din Fundatie. S-a ajuns la concluzia ca vatmanul nu a franat la timp.
"Am finalizat testele la care a fost supus tramvaiul in noaptea reconstituirii. Astfel, in urma rezultatelor obtinute, acesta s-a comportat in parametri normali. Pentru a va explica in termeni pe intelesul tuturor, vreau sa va spun ca vatmanul avea posibilitatea sa franeze la timp. Nu stiu de ce nu a facut acest lucru, dar cert este ca nu a facut acest lucru. Inca o data vreau sa mentionez ca nu este vorba despre expertiza tehnica. Aceasta, abia cand va fi finalizata, va putea demonstra pas cu pas, minut cu minut, ce s-a intamplat atunci si cum a reactionat tramvaiul, cat si ceea ce a facut vatmanul. Insa, daca aceasta expertiza va fi facuta la Bucuresti, conform normelor nationale, ar putea dura si un an jumatate. Daca tot noi ne vom ocupa de aceasta, eu va garantez ca, in maxim doua saptamani, o finalizez. Vreau sa spun, inca o data, ca nu putem da verdicte clare cu privire la producerea accidentului si daca vatmanul este vinovat", a declarat Radu Gaiginschi.
Prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica (UTI) Gheorghe Asachi, afirma ca au fost finalizate testele asupra tramvaiului implicat in accidentul din Fundatie. S-a ajuns la concluzia ca vatmanul nu a franat la timp.
"Am finalizat testele la care a fost supus tramvaiul in noaptea reconstituirii. Astfel, in urma rezultatelor obtinute, acesta s-a comportat in parametri normali. Pentru a va explica in termeni pe intelesul tuturor, vreau sa va spun ca vatmanul avea posibilitate