Pe langa bancheri, consultanti si experti in marketing, piata de MBA a castigat in ultimul timp o alta clasa de cursanti: avocatii din marile case de avocatura. Cu un numar al firmelor de avocatura in continua crestere, avocatii de top sunt instruiti asemenea unor oameni de business, utilizand informatii din sfera economica pentru intelegerea managementului si a tehnicilor de marketing, anunta Wall Street Journal.
Aceasta tactica nu este neaparat o noutate – unele firme instruindu-si avocatii in acest sens de mai bine de cinci ani. Insa anul acesta, cand recesiunea a muscat adanc din profit si din listele de clienti din portofoliu, din ce in ce mai multe firme decid sa investeasca in “educatia pentru business”.
“Firmele de avocatura se afla pe o panta ascendenta inca din secolul XVII. Nu au avut niciodata nevoie de tehnici de management pentru ca si-au marit cifrele de afaceri si profitul de la an la an”, a spus James Bailey, profesor de leadership la George Washington School of Business, care studiaza “comportamentul” pe piata al firmelor de avocatura.
Multe dintre casele de avocatura prefera programe pe termen scurt de Executive MBA. In aceeasi masura, dornice sa raspunda cererii, incercand mai ales sa umple golul din buget lasat de retragerea fondurilor de la corporatii, scolile de business creeaza programe si liste de materii special pentru avocati. Cursurile sunt de cele mai multe ori facute in raport direct cu specificul si nevoile firmei sau sunt dedicate exclusiv managing partner-ilor caselor de avocatura.
Avocatii sunt consiliati pentru a putea prelua functii de management in companii sau pentru a intelege mai bine business-ul clientilor.
“Cand incercam sa facem fata unui astfel de mediu economic, ai nevoie de manageri inteligenti si usor adaptabili, care sa vorbeasca acelasi limbaj”, a declarat Kevin Fitzgerald, partener in ca