Facebook explorează o gamă largă de afaceri generatoare de bani, precum publicitatea video şi descărcarea de muzică, dar trebuie să scape de problemele tot mai mari care au marcat primele trimestre în care a evoluat ca o companie listată la bursă şi să nu-şi irite baza de utilizatori, care se tem că datele lor personale sunt folosite incorect pentru a aduce profit reţelei sociale, scrie Bloomberg.
Analiştii anticipează pentru acest an o creştere a veniturilor Facebook de 30%, la 6,53 miliarde de dolari, faţă de un avans estimat de 35% în 2012. Încetinirea creşterii veniturilor şi a vânzărilor a amplificat presiunile asupra Facebook de a găsi noi căi de creştere a afacerilor.
În acelaşi timp, cea mai mare reţea de socializare la nivel mondial trebuie să calmeze temerile legate de respectarea confidenţialităţii datelor personale, să atragă investitori şi să respecte angajamentul directorului general Mark Zuckenberg, conform căruia Facebook este mai degrabă o mişcare socială decât o afacere.
"Este o linie foarte fină pe care trebuie să evolueze. Totul face parte din durerile de creştere", a declarat Victor Anthony, analist la Topeka Capital Markets.
Instagram, serviciul Facebook de photo-sharing, a provocat luna trecută temeri că va vinde imagini ale utilizatorilor, fără consim-ţământul acestora, companiilor de publicitate. Facebook a nemulţumit luna trecută şi prin decizia de a reduce influenţa utilizatorilor în modificarea politicilor legate de confidenţialitate şi folosire a datelor.
În condiţiile în care Facebook foloseşte date ale utilizatorilor pentru a ajuta companiile de publicitate, Zuckerberg riscă să îndepărteze clienţii şi să compromită angajamentul său declarat pentru mai multă deschidere. Facebook a intrat deja în atenţia autorităţilor de reglementare din Europa şi Statele Unite din cauza temerilor că nu protejează suficien