Comisia Europeană presează autorităţile române cu reintroducerea unei facilităţi pentru comercianţii intracomunitari de produse alcoolice. Eliminarea antrepozitelor fiscale de la 1 septembrie loveşte în afacerile corecte din domeniul băuturilor accizabile, potrivit reprezentanţilor din domeniu.
Ieri, începând cu ora 16.30, finanţatorii externi şi reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice şi ai ANAF s-au întâlnit pentru a negocia pe marginea Ordonanţei 54/2010, privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale. Încă din primele zile ale discuţiilor, delegaţia Comisiei Europene a transmis că măsura eliminării antrepozitelor de depozitare pentru comercianţii de băuturi alcoolice în regim intracomunitar trebuie anulată. De altfel, Executivul de la Bruxelles a informat, încă din luna iunie, că ordonanţa în ansamblu „ridică o serie de îngrijorări în ceea ce priveşte conformitatea sa cu legislaţia UE".
Sebastian Vlădescu, fostul ministru al Finanţelor, a replicat atunci că România şi-a asumat, prin respectivul act normativ, deschiderea procedurii de infringement, dar a dat asigurări că autorităţile vor urmări să iasă din această procedură înainte să atragă penalităţi. Între timp, marii importatori de băuturi alcoolice nu au stat cu mâinile în sân, angrenându-şi energiile într-un lobby puternic pe lângă Comisia Europeană.
Scopul: reintroducerea antrepozitelor fiscale care le-ar permite, în continuare, depozitarea mărfii în regim suspensiv de la plata accizelor. Adică plata acestor taxe s-ar face doar în momentul scoaterii mărfii în circuitul comercial, şi nu în momentul aducerii în ţară. Potrivit directorului general al Pernod Ricard România, Tudor Furir, nici marcarea produselor nu se mai poate face în aceste spaţii, iar asta ridică o serie de probleme tehnice. „Toată marfa pe care o aduc în România trebuie s-o baderolez în altă parte.
E