Statul va scoate la mezat operatorul feroviar. Pentru atragerea unui investitor, compania se luptă cu firme similare din Polonia, Slovacia şi Bulgaria.
Despre privatizarea CFR Marfă se vorbeşte de ani buni. Anul trecut, însă, promisiunea de a vinde un pachet majoritar de acţiuni a fost făcută Fondului Monetar Internaţional (FMI). În scurt timp, ministerul Transporturilor va începe demersurile necesare pentru alegerea consultantului.
În 2008, liberalul Ludovic Orban declara plin de optimism că privatizarea CFR Marfă ar fi putut aduce chiar un miliard de euro în vistieria statului. Fostul ministru îşi baza afirmaţiile pe cele 395 de milioane de euro încasate de Ungaria ca urmare a vânzării MAV Cargo, un operator feroviar mult mai mic decât CFR Marfă, către Rail Cargo Austria. Ca o ironie, şi compania românească a depus ofertă pentru a prelua operatorul maghiar. Patru ani mai târziu, CFR Marfă este în căutarea unui investitor, informeaza Evenimentul zilei.
Statul va scoate la mezat operatorul feroviar. Pentru atragerea unui investitor, compania se luptă cu firme similare din Polonia, Slovacia şi Bulgaria.
Despre privatizarea CFR Marfă se vorbeşte de ani buni. Anul trecut, însă, promisiunea de a vinde un pachet majoritar de acţiuni a fost făcută Fondului Monetar Internaţional (FMI). În scurt timp, ministerul Transporturilor va începe demersurile necesare pentru alegerea consultantului.
În 2008, liberalul Ludovic Orban declara plin de optimism că privatizarea CFR Marfă ar fi putut aduce chiar un miliard de euro în vistieria statului. Fostul ministru îşi baza afirmaţiile pe cele 395 de milioane de euro încasate de Ungaria ca urmare a vânzării MAV Cargo, un operator feroviar mult mai mic decât CFR Marfă, către Rail Cargo Austria. Ca o ironie, şi compania românească a depus ofertă pentru a prelua operatorul maghiar. Patru ani mai târziu, CFR Mar