Cand Harry Winston, marca recunoscuta in toata lumea pentru bijuteriile sale legendare, a fost onorata anul trecut, la Geneva, cu premiul pentru cea mai buna complicatie orologera (modelul Glissiere), reactiile (multe) de surprindere nici macar nu au fost subtile. Cum e posibil ca un "simplu bijutier" sa intreaca atatea nume grele din orologerie? Dar un alt brand, celebru mai ales pentru creatiile haute-joailerie se remarca, la randul sau, de un deceniu in domeniul ceasurilor mecanice, carora le-a dedicat o mare parte din totalul investitiilor proprii si din echipa creativa. E vorba de Piaget.
Pentru marele public, Piaget a fost multa vreme sinonim mai ales cu bijuterii cu un design elegant, complicat si spectaculos, cu multe pietre pretioase. Si cu ceasuri-bijuterie, adevarate opere de arta in ceea ce priveste montarea diamantelor. Asta pana in urma cu zece ani, cand brandul a luat decizia sa se orienteze foarte serios catre ceasurile mecanice, complexe, in contextul unui boom al pietei. Initiativa curajoasa, dar privita initial cu indulgenta de puristi.
Se pare insa ca Piaget a ras la urma, pentru ca, in zece ani, manufactura a lansat 17 mecanisme create in propriile ateliere, in care s-a investit masiv in ultima perioada. Toate ceasurile mecanice marca Piaget sunt echipate cu un calibru realizat in-house, iar proportia pieselor mecanice e din ce in ce mai mare, atat pe segmentul ceasurilor masculine, cat si in domeniul modelelor feminine.
E drept ca legitimitatea Piaget in domeniul ceasurilor mecanice nu e chiar atat de noua precum miliardarii din fosta URSS, pentru ca, in 1957 marca prezenta calibrul ultra-slim 9P, urmat in 1960 de 12P, care, la o grosime de doar 2,3 mm, a intrat in Cartea Recordurilor drept "cel mai plat mecanism automat din lume". Iar si mai demult (intre 1874 si pana la jumatatea secolului trecut), compania era specializa