"Constatam ca nerespectarea prevederilor legale introduse in 2005-2006 ne aduce in 2009-2011 in situatia din 2004: stim ca pleaca bani din buget, nu stim unde ajung", spun intr-un interviu acordat HotNews.ro Ioana Avadani si Ciprian Nicolae, autorii raportului "Piata de publicitate publica din Romania: Accelerati!". "Acele lucruri care noua ne par rezonabile si de minim bun simt - tirajul, numarul de cititori, raspandirea regionala, calitatea editoriala - nu apar in procesul de achizitie, nu sunt considerate criterii in alocarea unui contract", spun ei despre modul cum ajung banii de publicitate ai institutiilor publice la media.
Ioana Avadani si Ciprian Nicolae sunt autorii raportului dat marti publicitatii de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) referitor la piata de publicitate publica din Romania. Raportul evalueaza publicitatea publica la 35 de milioane de euro in 2011, dar atrage atentia ca transparenta este limitata si controlul modului cum sunt cheltuiti banii lasa de dorit.Citeste si: Ioana Avadani si Ciprian Nicolae - intalnire online cu cititorii HotNews.ro
Interviu Ioana Avadani/Ciprian Nicolae - partea I:
Interviu Ioana Avadani/Ciprian Nicolae - partea II:
Ideile pe scurt:
Ioana Avadani: Cea mai mare parte a publicitatii publice din Romania in ultimii doi ani vine din proiecte europene. Contractele care ne-au interesat pe noi (in raportul CJI - n.r.) au fost cele legate de banul care ajunge in mass-media - nu ne-au interesat pixurile, sepcutele si mapele cu sigla proiectului, ci banii care ajung in mass-media pentru difuzarea de informatii, anunturi, achizitii publice etc. Sintagma "publicitatea care nu se vede" incearca sa includa nu doar autoritatile publice, autoritatile contractante, ci si jucatorii privati care nu sunt neaparat obligati sa respecte cerintele de transparenta pri