Ovidiu Buruiana • Sistemul de invatamant universitar dupa modelul Bologna, aflat deja la a doua promotie de licentiati, ii nemultumeste atat pe unii profesori universitari, cat si pe cei din sistemul preuniversitar • "In opinia mea, Bologna nu a adus nimic bun. Sistemul ofera posibilitatea unei dinamici pentru studenti, in schimb acest lucru nu s-a produs. Mai mult, daca acum zece ani erau 50 de studenti la o facultate si profesorii se raportau la un standard ridicat, acum, dat fiind ca sunt foarte multi studenti, trebuie scazut nivelul cerintelor si pretentiilor unui profesor pentru a-i ajuta pe toti studentii", a precizat Ovidiu Buruiana, lector dr. in cadrul Facultatii de Istorie
Sistemul de invatamant universitar dupa modelul Bologna, aflat deja la a doua promotie de licentiati, ii nemultumeste atat pe unii profesori universitari, cat si pe cei din sistemul preuniversitar. Nemultumirile sunt datorate faptului ca o mare parte dintre absolventii de bacalaureat care se inscriu la facultate sunt din ce in ce mai slab pregatiti. De asemenea, daca sistemul Bologna presupune o mai mare mobilitate si studierea unor specializari complementare fata de cea aleasa initial, studentii nu opteaza pentru acestea si prefera tot o singura specializare. "In opinia mea, Bologna nu a adus nimic bun. Sistemul ofera posibilitatea unei dinamici pentru studenti, in schimb acest lucru nu s-a produs. Mai mult, daca acum zece ani erau 50 de studenti la o facultate si profesorii se raportau la un standard ridicat, acum, dat fiind ca sunt foarte multi studenti, trebuie scazut nivelul cerintelor si pretentiilor unui profesor pentru a-i ajuta pe toti studentii", a precizat Ovidiu Buruiana, lector dr. in cadrul Facultatii de Istorie de la Universitatea Al. I. Cuza (UAIC). Atunci cand vine vorba de studentii care vin la practica pedagogica si predau la clasa, acestia clacheaz