Cadrele didactice şi-au motivat corectura prin faptul că în discuţie se află lucrările de limba şi literatura română. Diferenţa de punctaj dintre notele acordate de profesorii hunedoreni şi calificativele pe care şcolarii într-adevăr meritau să le obţină a fost descoperită de o comisie a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI). În urma reevaluării de către reprezentanţii MECI, lucrările a 18 elevi au fost depunctate.
Dacă unele teze au primit note mai mici doar cu câteva zeci de sutimi, altele au pierdut chiar şi peste două puncte. ,,Toate cele 18 lucrări care au fost reevaluate vizează limba şi literatura română. Acestea au fost corectate de 22 de cadre didactice ”, a declarat inspectorul şcolar adjunct Ioan Jurchela din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Hunedoara.
Corectură subiectivă
Luaţi la întrebări, cei 22 de dascăli care au acordat note mai mari comparativ cu reprezentanţii MECI şi-au motivat corectura prin faptul că în discuţie se află limba şi literatura română, materie la care subiectele pe care şcolarii le-au avut de rezolvat pot fi interpretate subiectiv.
,, În urma explicaţiilor solicitate de IŞJ Hunedoara, cadrele didactice au evidenţiat faptul că nimeni nu poate garanta drept corectă evaluarea comisiei Ministerului Educaţiei, întrucât poate fi vorba de o posibilă interpretare, diferită, a subiectelor de limba şi literatura română ”, a adăugat Ioan Jurchela. Cinci dintre cei 22 de dascăli aflaţi în această situaţie sunt din Deva. Restul provin de la alte unităţi şcolare din judeţ, printre care Orăştie şi Valea Jiului.
Doi fraţi, o singură notă mărită
Potrivit reprezentanţilor IŞJ Hunedoara, pe perioada desfăşurării examenului de bacalaureat nu au fost sesizate cazuri de dare şi luare de mită sau alte nereguli care să justifice acţiu