In goana dupa vanzari-record, magazinele si institutiile de credit implicate in creditul pentru consum au un singur aliat: decenta celor mai multi dintre noi.
Ce te faci insa cand un procent important dintre cei care au contractat un astfel de credit nu il restituie? Raspunsul magazinelor, potrivit carora in momentul de fata nu sunt motive de ingrijorare, se bazeaza doar pe o stare de spirit care exista, chipurile, printre noi, romanii: „In general, am remarcat ca romanilor nu le place sa aiba datorii" (Altex). Oare?
Cine frecventeaza magazinele de produse electrocasnice are mari sanse sa plece de acolo cu un astfel de obiect cumparat la pret de dumping. Nu este vorba nici despre vreo promotie gen „happy day", nici despre reduceri masive de sezon, ci despre persoane care iti ofera produsul dorit la aproape jumatate din pretul afisat pe raft. Nou, sigilat, de marca - un adevarat chilipir pentru amatori.
Un astfel de caz intalnit de reporterii de la „Saptamana Financiara" s-a petrecut recent, la un magazin Altex din cadrul complexului comercial Prosper, din zona Mihai Bravu. Intamplator sau nu, in incita acestui magazin se afla concetateni ai nostri instruiti pentru atragerea clientilor in cumpararea de produse electrocasnice la un pret evident mult mai mic decat cel practicat de magazin.
Pentru a rezolva enigma, reporterii SFin s-au aratat interesati de oferta si chiar au fost la un pas de a intra in posesia unei masini de spalat care costa 12 milioane de lei vechi, dar pentru care ar fi platit doar jumatate. Nu magazinului, ci „intreprinzatorilor" despre care vorbeam.
Declinandu-ne profesia, acestia nu s-au ferit sa ne ofere detalii si chiar ne-au ilustrat cu lux de amanunte secretele unei noi profesii, aceea de „agent de vanzari de bunuri luate prin credit doar cu buletinul".
Din toata povestea,