BMW a întrecut la mare luptă Audi, un concurent în creştere de formă, care, la rândul său, a izbutit să depăşească, în premieră, Mercedes-Benz. Sursa: BMWSursa: AUDISursa: MB
1 /.
Rezultatele înregistrate anul trecut de producătorii de autoturisme premium au confirmat o dată în plus – dacă mai era nevoie – că această piaţă, în continuă creştere, chiar şi pe timp de criză, se împarte foarte evident în două: nemţii şi restul lumii. Pentru exactitate, divizarea ar trebui făcută la trei: două părţi maşinile germane, o parte toate celelalte.
În ceea ce le priveşte, autoturismele teutone de lux afişează, în covârşitoarea lor majoritate, una dintre cele trei sigle cunoscute în toate colţurile lumii: Audi, BMW şi Mercedes-Benz.
Rocada mică
Dacă BMW a rămas, pentru al şaselea an la rând, liderul acestui segment pretenţios – izbândă care nu mai miră, probabil, pe prea mulţi – ordinea în care s-au clasat urmăritorii producătorului din Munchen propune o noutate absolută. Audi a depăşit, pentru prima oară în istoria sa centenară, Mercedes-Benz!
BMW a vândut, anul trecut, un număr-record de autoturisme la nivel mondial: 1,38 de milioane, în creştere cu 12,8% comparativ cu 2010. Audi, care a venit puternic din urmă – îmbunătăţindu-şi rezultatul anterior cu 19 procente – a ratat coroniţa pentru "numai" 80.000 de maşini.
Producătorul din Ingolstadt deţinut de grupul Volkswagen poate privi însă cu satisfacţie partea plină a paharului: Mercedes-Benz, marcă a concernului Daimler, a negociat cu mai puţină dibăcie 2011, dovadă creşterea de numai 8%, care s-a tradus într-un total de 1,26 de milioane de autoturisme comercializate la nivel mondial.
Liderii, pe zone
Deşi s-a impus pe două dintre cele trei mari pieţe ale lumii – China şi Europa (în ordinea importanţei) – Audi a clacat în Stat