•Trei angajati feroviari au fost trimisi in judecata pentru ucidere din culpa deoarece un manevrant a murit strivit intre vagoane •Acestia dau vina pe impiegatul de miscare
Un tragic accident petrecut in luna septembrie a anului 1997 va fi cercetat din nou de catre procurorii ieseni, carora li s-a restituit dosarul dupa aproximativ trei ani de cercetari.
Potrivit rechizitoriului care urmeaza a fi refacut, pe 10 septembrie 1997, Mihai Pasnicu, manevrant in statia CF Cristesti-Jijia, a murit strivit intre doua vagoane din cauza neglijentei celor care se ocupau de dirijarea unui marfar. In respectiva statie se afla un tren de marfa, care trebuia descarcat si trimis in gara Socola. Teodor Vraciu (51 de ani) era mecanic pe locomotiva care trebuia sa tracteze vagoanele, acesta avandu-l ca ajutor pe Emil Ilas (50 de ani). Sef de manevra la statia Cristesti era Gabriel Pricop (36 de ani), iar impiegat Constantin Tabacelie.
In actul de acuzare se retine ca primii trei, care aveau obligatia de a comanda manevrele de atasare a vagoanelor si dirijarea locomotivei, nu au sesizat semaforul care indica "oprit", astfel incat au dat semnalul de plecare. Mihai Pasnicu, si el neatent, a intrat pe linii, fiind surprins si strivit intre doua vagoane. Datorita deficientelor de comunicare intre cei care trebuiau sa asigure buna desfasurare a manevrei, garnitura a deraiat, doua vagoane si locomotiva fiind avariate.
In urma anchetei desfasurate la fata locului, s-a constatat ca Teodor Vraciu, Emil Ilas si Gabriel Pricop nu si-au indeplinit atributiunile de serviciu si nu au respectat instructiunile impuse de CFR pentru siguranta circulatiei. In consecinta, cei trei au fost trimisi in judecata pentru ucidere din culpa, Gabriel Pricop fiind acuzat si ca a parasit postul de manevra, lasand totul in sarcina victimei. Cei trei inculpati regreta tragicul acc