China, cel mai mare producător auto din lume, ar putea produce în 2013 până la aproape 20 milioane de autoturisme, cu mai mult de un milion de maşini peste producţia întregului continent european, conform Financial Times. Asta după ce în anii anteriori a reuşit să depăşească SUA sau Uniunea Europeană.
Rezultatele unor companii de consultanţă şi statistică, precum IHS, LMC Auto sau PwC (PricewaterhouseCoopers) arată că este foarte probabil ca în China să fie produse anul acesta peste 19,6 milioane de autoturisme şi autovehicule utilitare uşoare, în timp ce Europa, odinioară cel mai mare producător auto, va atinge o cifră de doar 18,3 milioane. Cifrele vehiculate reflectă de altfel realitatea, de vreme ce vânzările în Europa scad, iar în China au existat şi creşteri de două cifre în anii trecuţi. Astfel că piaţa chineză devine tot mai atractivă, iar producătorii de pe alte continente preferă să producă în China modelele destinate acestei pieţe.
Creşterea producţiei auto din China, estimată de companiile de consultanţă la circa 10% (o creştere poate prea ambiţioasă), are costurile ei. În primul rând valoarea adăugată, din care producătorii îşi scot profiturile, la maşinile produse în această ţară este destul de mică, asta şi din cauză că multe modele de aici se încadrează în segmentele B şi C europene (clasele mici). Pe de altă parte statisticile arată că brandurile cele mai preferate de chinezi sunt cele germane sau americane, dar şi altele din zonă, cum ar fi Hyundai. Deci va mai trece un timp până când brandurile chineze vor reuşi să-şi convingă propriul popor, motiv pentru care o parte importantă din piaţă va fi aprovizionată în continuare cu branduri americane şi europene.
Potrivit OICA (Organizaţia Internaţională a Constructorilor Auto), în 2011 a fost depăşită cifra de 80 de milioane de maşini produse, iar anul trecut cota de