„Filarmonica din Viena anuntă oficial că, pentru prima dată în istoria de 74 de ani a Concertului de Anul Nou, înaintea celui de-al doilea bis, traditionalul An der schönen blauen Donau (Frumoasa Dunăre Albastră), milioanele de telespectatori ale acestui show cult ce are loc la fiecare 1 ianuarie vor putea să-si ureze La multi ani prin intermediul retelelor de socializare! Toată lumea este invitată să-si felicite prietenii, familia si apropiatii gratie acestei transmisiuni mondiale, mesajele de Anul Nou fiind proiectate în acordurile celebrului vals, pe ecranul urias de la Muskverein. Aşadar, Prosit 2014 !"
Mesajele telespectatorilor acestei megatransmisii vor putea fi urmărite în întreaga lume folosind hashtag-ul #prosit2014.
Ce înseamnă acest lucru? Evident, un indiciu al globalizării si un plus de celebritate pentru acest eveniment devenit, în ultimii ani, iconic. Si, fără îndoială, cu toate umbrele istoriei si exagerările cu iz si implicări comerciale, un imens ambasador al culturii clasice europene. În plus, ca o tresărire de orgoliu, o lovitură magistrală pe care televiziunea o dă în lupta cu social networks, folosindu-se tocmai de imensa popularitate a retelelor sociale, Facebook, Twitter sau Instagram. Pentru că succesul de proportii si audienta de milioane a acestei transmisii muzicale mondiale dau o gură bună de oxigen fostului cel mai popular mijloc de informare în masă, cu evident slabe sanse de suprematie în înclestarea feroce dintre media traditională versus social media.
Dincolo de această premieră, despre Concertul de Anul Nou ar fi multe de spus. De la prezenta starului Daniel Barenboim, pentru a doua oară la pupitrul concertului de început de an (prima dată în 2009), despre aniversarea unui secol si jumătate de la nasterea compozitorului care poartă numele de Strauss, dar nu are legătura cu dinastia valsului, despre