Cele mai multe tamponări se produc după ce cade prima zăpadă ori la prima pojghiţă de gheaţă de pe carosabil, tocmai din cauză că şoferii nu şi-au schimbat maniera de conducere, adică nu au mărit distanţa între maşini şi nu au acţionat corect frânele.
Pe un carosabil acoperit superficial cu polei, chiar şi viteza maximă admisă de 50 km/h în localităţi şi 90 km/h în afara lor poate fi periculoasă.
Chiar dacă aveţi o maşină echipată cu pneuri de iarnă şi sisteme performante de tracţiune şi stabilitate, nu fiţi niciodată prea încrezători. Zăpada şi gheaţa nu ţin cont de modele sau mărci. În caz de zăpadă, gheaţă sau ninsoare nu se schimbă doar starea drumurilor, ci ar trebui schimbat şi comportamentul şoferilor.
Când ninge, nu te aştepta să fie curăţate străzile imediat, indiferent de ţara în care circuli. Adaptează stilul de mers la condiţiile de trafic. Este important să păstrezi o distanţă mai mare faţă de cel din faţă, pentru a putea opri în siguranţă în caz de nevoie şi să nu bruschezi comenzile maşinii.
În anotimpul rece trebuie pus accentul pe un stil de conducere preventiv, ceea ce presupune, în primul rând, rularea cu viteză redusă. Dublarea distanţei faţă de maşina care rulează în faţa dumneavoastră măreşte timpul în care puteţi reacţiona la nevoie.
Astfel, manevrele se pot face fără a brusca volanul sau pedala de frână, fapt ce implică o rulare în siguranţă.
Cum frânezi pe suprafeţele cu polei?
Pentru a evita blocarea roţilor şi pierderea controlului asupra automobilului trebuie să frânaţi din timp şi progresiv, încercând să folosiţi pe cât posibil frâna de motor. În cazul blocării roţilor şi derapării, eliberaţi pedala de frână pentru a recâştiga aderenţa, apoi frânaţi din nou progresiv folosind şi frâna de motor
Frânarea se va face mai devreme, atât în cazul opririlor la semafor, cât şi în cazul virajelor. Int