Fosta soție a tenismanului Ilie Năstase, Amalia Năstase, muncește zece ore pe zi din cauza unei comenzi refuzate de altcineva. Dar îi face plăcere.
,,Ce alţi nebuni ar mai fi investit, în 2009, în mijlocul crizei, în aşa ceva?", se întreabă, mai mult retoric, Amalia Năstase, în timp ce ne arată niște fotografii de care este extrem de mândră.
Fotografiile înfățișează o sferă uriașă - pare globul pământesc în miniatură -, luminată într-un albastru deschis. Este StratoSfera, cea mai mare sferă de proiecții din lume, folosită pentru organizarea de evenimente corporate. Amalia Năstase povestește că a cumpărat-o din Anglia la sfârșitul anului 2009, împreună cu Răzvan Vasilescu, partenerul său, cu care deține în proporții egale firma de organizare de evenimente Eventures. Sfera are o înălțime de 25 de metri, o capacitate de 1.000 de persoane și o suprafață de proiecție de 1.200 mp. A fost realizată pe comandă, dar nu pentru Amalia Năstase, ci pentru un alt client. Acesta a intrat în incapacitate de plată şi nu a mai putut s-o achiziţioneze.
O sferă mare pentru un preț pe măsură. Investiţia s-a ridicat, la jumătatea anului 2009, la 400.000 de lire sterline, adică aproximativ jumătate de milion de euro, astăzi. Nu regretă însă pasul făcut. „Toate investiţiile noastre au fost făcute în mijlocul crizei. Am riscat", adaugă Amalia Năstase. Investiţia, spune ea, nu a fost încă amortizată. Dar nu pentru că nu ar genera suficiente venituri, ci pentru că sfera respectivă necesită upgrade-uri permanente. Ineditul nu a întârziat să atragă şi clienţi. Evenimentele create în 2010 pentru companii nou câştigate, precum Finlandia, Philip Morris, Adidas, Citybank, BMW sau Automobile Bavaria au dus la creşterea afacerii Eventures cu până la 50%, până la 1,5 milioane euro.
Chiar dacă această afacere îi mă--nâncă cea mai bună parte a timpului şi o ţine la birou cel puţin