Dinamica vanzarilor in segmentul auto premium, respectiv masini mai scumpe de 30.000 de euro, este "inselatoare", dupa cum spune directorul de vanzari si marketing pentru autoturismele Mercedes-Benz, in conditiile in care anul trecut s-au practicat discounturi masive de reducere a stocurilor pe fondul crizei.
"Procentele sunt inselatoare atunci cand vine vorba de diferenta fata de 2009. Noi am avut o strategie mai agresiva in prima jumatate a anului trecut. Atunci am reusit vanzari mai mari decat competitorii directi. Astazi, daca ne comparam cu realizarile de atunci suntem pe un minus mai mare decat concurenta", a subliniat Valeriu Zaharia, directorul de vanzari si marketing pentru marca germana in cadrul Mercedes-Benz Romania.
Dupa un 2009 dominat de campanii de reducere a stocurilor prin discounturi de pana la 40-50%, marcile premium doresc sa atraga anul acesta clientii prin "oferte integrate". Acestea nu mai conving clientii la fel de mult ca un discount de 40% de anul trecut, dar reprezinta principala metoda de a mentine in continuare in viata reteaua de dealeri, potrivit oficialilor Mercedes-Benz Romania, importatorul marcilor grupurilor Daimler si Chrysler pe piata locala.
La nivelul primelor patru luni din acest an, Mercedes-Benz se claseaza pe locul trei in topul marcilor din segmentul premium, cu aproape 260 de masini vandute, in scadere cu aproape 50% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Un declin de aproape 33% a inregistrat si Audi, la aproape 310 unitati, in timp ce BMW a crescut cu 20% la circa 410 masini, fiind alaturi de Porsche printre primele marci care au revenit pe un trend ascendent in acest an.
La nivelul intregii piete de autoturisme premium, scaderea vanzarilor este de aproape 27% la un volum de aproape 1.000 de masini si se datoreaza inclusiv schimbarii "mixului de clienti". Daca in 2007 si 2008 o