Criza şi-a pus amprenta puternic asupra afacerilor Allianz-Ţiriac, veniturile din prime coborând cu o treime faţă de nivelul record din anul 2008.
Subscrierile Allianz-Ţiriac, a doua companie din piaţa asigurărilor, s-au diminuat cu 12% anul trecut, până la 906 milioane de lei (214 mil. euro), din cauza vânzărilor mai mici de poliţe auto, acesta fiind al treilea an consecutiv de scădere a afacerilor asigurătorului.
Totuşi, ritmul de scădere a încetinit faţă de 2010, când Allianz-Ţiriac raportase un minus de 20% la veniturile din prime subscrise. 2009 fusese primul an de scădere a afacerilor din istoria companiei, subscrierile coborând atunci cu 7% faţă de maximul de circa 1,4 miliarde de lei din 2009.
După o cădere prelungită, în urma căreia compania a pierdut poziţia de lider al pieţei de asigurări, directorul general al companiei, Rangam Bir, afirmă că situaţia s-a stabilizat în trimestrul al patrulea din 2011 şi se aşteaptă ca anul acesta afacerile să nu mai scadă.
"Rămânem mai degrabă prudenţi în ceea ce priveşte aşteptările noastre pentru 2012. Considerăm că stabilizarea veniturilor din prime este un obiectiv realizabil chiar în contextul în care incertitudinile privind evoluţiile economiei şi ale pieţelor financiare nu s-au risipit. O eventuală îmbunătăţire, fie ea şi timidă, a situaţiei macroeconomice ne va permite să ne atingem ţintele de dezvoltare", a declarat Bir.
Scăderea de anul trecut a veniturilor se datorează vânzărilor mai mici de poliţe auto, care reprezintă două treimi din afacerile asigurătorului. Ponderea poliţelor Casco a coborât de la 54% la 51% din subscrierile pe segmentul asigurărilor generale. În termeni nominali, veniturile pe asigurări auto facultative au scăzut cu 15%, până la 431 milioane de lei (102 mil. euro).
Asigurările de răspundere civilă auto au înregistrat un declin mai accentuat, de 23%