30 din cele 110 autobuze ale Publitransului nu au deloc aer condiţionat. În celelalte 80 de maşini, teoretic, ar trebui să fie răcoare. Practic, aerul condiţionat funcţionează cu intermitenţe.
Dacă ai ghinionul să te urci într-unul din MAZ-urile sau ICAR-urile care circulă pe oricare dintre liniile Publitransului, te trec toate transpiraţiile. Sau, dacă vrei să vezi partea plină a paharului, reuşeşti să dai jos, fără vreun efort fizic, poate doar cu unul psihic, câteva kilograme bune.
„Mai bine nu te urci, decât să-ţi dai duhul”
„Mori de cald, domnule, te asfixiezi dacă nimereşti într-unul dintre autobuzele astea galbene. Când nu e foarte aglomeraţie, mai ajunge la tine o pală de aer, şi ăla cald, de la geamurile deschise. Când e aglomeraţie, mai bine nu te urci, decât să-ţi dai duhul acolo!”, spune Marian Costescu, unul dintre piteştenii care ciurculă frecvent pe linia 2.
“Pentru astea vechi, biletul ar trebui să fie mai ieftin”
„Dacă tot au făcut o treabă, cumpărând autobuze din astea moderne, nu puteau să le schimbe pe toate?! Măcar pentru astea vechi, biletul ar trebui să fie mai ieftin, că doar nu-i acelaşi confort!” spune, coborând dinntr-un 8, Adela Achim, 47 de ani.
,, Pe lângă cele 80 cu aer condiţionat, avem, într-adevăr, 30 de autobuze fără astfel de dotări. Sunt maşini bune, unele nu au decât 5 ani vechime şi nu putem să le scoatem din funcţiune doar pentru că nu au aer condiţiunat. Varianta montării unor astfel de instalaţii este exclusă pe maşinile respective, iar achiziţionarea unora noi, cu astfel de dotări, ar fi mult prea costisitoare, având în vedere că un asemenea autobuz costă în jur de 200 de mii de euro.”, explică Manuel Rortaru, director general Publitrans.
Aer condiţionat, cu intermitenţe
,,Din cele 80 de autobuze dotate cu aer condiţionat, doar unul nu circulă cu instalaţia por