Prea mari și virulente au fost atacurile, isteria, demonizarea, linșajul mediatic, pentru a nu pune în lumina corectă toate informațiile legate de clasa pregătitoare.
In primul rând, toată această discuție se poartă în registrul: respectăm sau nu respectăm Legea Educației Naționale? (LEN)
Iată ce prevede LEN:
Art. 23. — (1) Sistemul național de învățământ preuniversitar cuprinde următoarele niveluri:
b) învățământul primar, care cuprinde clasa pregătitoare și
clasele I—IV;
Art 361 (3) Prin excepție de la prevederile alin. (1):
a) măsura introducerii clasei pregătitoare în învățământul primar intră în vigoare începând cu anul școlar 2012—2013;
De menționat că partea din lege referitoare le preuniversitar a fost agreată în Cameră și Senat de către toate forțele politice din parlament.
S-a acuzat lipsa dezbaterii publice. Ce să dezbatem, aplicarea unei legi? Așa cum este (în opinia mea 80% bună), o aplicăm, nu o mai dezbatem.
Ce să facă Ministerul Educației, să nu respecte legea pentru a face pe placul șefilor de sindicat și al câtorva zeci de părinți motivați de interese obscure? Ar fi fost imediat taxat și trimis în judecată că nu respectă legile țării. Școlarizarea de la sase ani este introdusă în 22 de țări europene, în urma studiilor de specialitate, care au arătat clar că evoluția școlară a elevilor este cu atât mai bună cu cât intrarea lor în colectivități și instituții școlare se face mai devreme. Toți sunt aerieni, duși cu pluta, așa cum sunt acuzate autoritățile române? Există acum 20% dintre copiii de șase ani care nu merg la grădiniță. Vin la sapte ani în clasa a I-a, contactul cu școala fiind mai dificil, fără o perioadă de tranziție. Cu aplicarea legii, toți copiii de sase ani au posibilitatea, finanțați de stat, parte a învățământului obligatoriu, cu o bază materială asigurată pe banii st