Cum în ultimii ani Seria 3 de la BMW şi Audi A4 s-au tot ridicat pe segmentul berlinelor premium, Mercedes nu putea să stea prea mult indiferent. Răspunsul constructorului de la Stuttgart se regăseşte în C-Class 200 CGI, care s-a dovedit un model ce n-a refuzat mănuşa aruncată din partea concurenţilor direcţi.
S-o luăm cu începutul. Ca aspect, C 200 nu este mai deloc îndepărtat faţă de modelul lansat în 2007. Există totuşi mici diferenţe care îl aduc în 2010, cum ar fi în primul rând înlocuirea proiectoarelor cu luminile de tip LED, schimbare de efect ce se remarcă de la prima privire. Totodată, spoilerul faţă a fost restilizat şi s-a umblat şi la oglinzi, aşa că se poate vorbi despre un facelift. La interior, materialele au fost schimbate în bine, acestea fiind aduse la nivelul pe care îl presupune poziţionarea în segmentul premium. Maşina beneficiază de tehnologia firească şi există lucruri deja obligatorii la asemenea pretenţii, cum ar fi Bluetooth, cruise control etc. Apropo de ultimul sistem, cel puţin în primă fază poate fi lesne încurcat cu semnalizatorul, deoarece se află deasupra acestuia, care este obturat de volan atunci când direcţia se află la punct zero. În rest, confortul a fost unul dintre lucrurile desigur avute în vedere, dar pasagerii din spate nu trebuie să fie prea înalţi dacă şi cei din faţă au aceeaşi talie. Iată un lucru la care n-ai fi tentat să te aştepţi din partea unui purtător al celebrei stele.
Deşi nu sunt un fan al motoarelor pe benzină, propulsorul de pe C 200 CGI mi-a plăcut. Cu o capacitate de 1.8 litri, are injecţie directă şi este supraalimentat, oferind 184 CP la 5.250 rpm. Şi mai impresionant este cuplul de 270 rpm, deoarece acesta este disponibil pe un interval atipic de lung pentru un benzinar, între 1.800 şi 4.600 rpm, ceea ce reprezintă valori mai degrabă specifice pentru un diesel. Oricum, indiferent