Dupa ce au lansat un magazin online de alimente, dar care nu a avut succes, in urma cu trei ani Sebastian Enache si Andrei Dumitru (25 de ani), studenti in II la Politehnica au lansat ColtulColectionarului.ro, un anticariat pe internet, care in prezent are aproximativ 35.000 de carti.
Ideea a aparut dupa ce au citit pe un site strain care sunt cele mai bine vandute produse pe internet si cum segmentul de carti noi vandute pe internet era deja unul aglomerat, cei doi tineri au deschis un anticariat, pe aceasta nisa existand in jur de 3-4 concurenti mari similare, restul site-urilor fiind mai mult de prezentare a unor anticariate clasice.
Cei doi prieteni care au lansat ColtulColectionarului.ro, au fost colegi inca de la liceu, iar in 2007 erau studenti in anul al doilea la Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnica, in prezent fiind masteranzi la Management, la ASE.
Pana cand au lansat site-ul in aprilie 2007 a durat aproximativ jumatate de an, aceasta perioada fiind necesara pentru construirea unei platforme de magazin online si pentru indexarea a peste 2500 de carti.
Pe langa ColtulColectionarului.ro, Sebastian Enache (foto dreapta) si Andrei Dumitru (foto stanga) au lansat inca doua alte branduri anticariat-online.com, care este un site cu un design mai complex fata de primul site care este foarte simplu si de asemenea alegecartea.net, un site pe care cei doi antreprenori il folosesc in special pentru a testa diferite facilitati si mai putin pentru vanzari.
Investitia initiala a fost de aproximativ 1.000 de euro, banii provenind din diferite proiecte pe care cei doi antreprenori le realizau ca freelanceri.
In prezent tinerii se asteapta ca cele trei site-uri sa aiba vanzari de circa 68.000 de euro, mai mult cu 30% fata de anul trecut. In general, Coltul Colectionarului are in jur de 600-700 de