Majoritatea companiilor de asigurari au continuat lupta pentru cote de piata in al doilea trimestru al acestui an, ceea ce s-a reflectat in cresterea semnificativa a primelor brute subscrise, dar si in scaderea profitului sau deteriorarea situatiei financiare a unor asiguratori.
Arsenalul de lupta al companiilor este compus din extinderea teritoriala rapida, cresterea numarului angajatilor si practicarea unor tarife mai mici decat concurenta, mai ales la asigurarile auto.
In asigurari generale, prima companie era la sfarsitul lunii iunie Allianz-Tiriac, la fel ca la sfarsitul primului trimestru. Compania a vandut polite de asigurari generale in valoare de 138 de milioane de euro in sase luni, cu 34% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Majoritatea politelor vandute sunt de asigurari auto (Casco si raspundere civila), business pe care se bazeaza, de altfel, cea mai mare parte a companiilor de asigurari.
Pe locul doi in topul companiilor de asigurari generale la sfarsitul primului semestru a ramas Asirom, societate controlata de omul de afaceri Ioan Niculae.
Asirom a raportat prime brute subscrise din asigurari generale in valoare de 81,6 milioane de euro (288,7 milioane de lei), in scadere fata de afacerile inregistrate in primele sase luni din 2005, de circa 82,6 milioane de euro (302,7 milioane de lei).
Omniasig, companie membra a grupului austriac Vienna Insurance, a reusit sa revina in top 3, dupa ce la sfarsitul primului trimestru locul i-a fost luat de Astra-Uniqa. Omniasig a vandut in primele sase luni polite de asigurare in valoare de 64 de milioane de euro (227 de milioane de lei), in crestere cu 17% in euro fata de perioada similara a anului trecut.
Pe locul patru se afla acum compania Asiban, controlata de patru banci: BRD-SocGen, BCR, Banca Transilvania si CEC, cu participatii de 25% fiecare. Asiban a inc