Dupa Finkelstein, alt greu al campaniilor electorale a venit sa umfle procentele partidelor si liderilor aflati la ananghie. De data aceasta e vorba de PSD si Mircea Geoana, iar sfatuitorul de taina ales este Matt Carter, directorul filialei londoneze a firmei de consultanta Penn, Schoen&Berland, care a lucrat cu succes pana acum pentru Hillary Clinton.
Simptomele care au determinat cele doua partide sa apeleze la consultanti straini cu faima nu intotdeauna buna - Finkelstein e renumit pentru campaniile negative, iar Carter pentru scandalul "bani contra titluri nobiliare", care a zguduit din temelii Partidul Laburist - sunt aproape aceleasi.
Partidele sunt fie in cadere vertiginoasa in sondaje, fie stagneaza in jurul unor procente datatoare de frisoane, au lideri lipsiti de viziune si cu o imagine proasta, iar potentialul de redresare este minim din cauza lipsei de strategii clare si a unor combinatii politice gresite.
PNL si Tariceanu au cautat sa se redreseze cu Finkelstein, iar Carter, ca un bun strateg, ar trebui sa ia aminte la motivatiile esecului consilierilor rivali pentru ca se va lovi de buna parte din dificultatile cu care acesta s-a confruntat. Ca si Tariceanu, Geoana este un "Moliceanu" lipsit de anvergura.
Acelasi aer occidental, aceeasi lipsa de decizie si de tarie de caracter, incapabil sa infrunte baronii si mafiotii din interior, frunza pe apa in fata presiunilor, cu iesiri cand necontrolate, cand patetic- telenovelistice.
In PSD, ca si in PNL intr-o masura, la butoane se afla interesele de afaceri sau strict politicianiste, baronii au cel mai greu cuvant de spus, iar tinerii oportunisti cocotati in functie se cred mai destepti decat toate agentiile de consultanta la un loc.
Sa ne amintim ca intreaga conducere a PNL, in frunte cu Tariceanu, Orban, Nicolai, Antonescu, s-a aruncat