Meditaţiile îi suprasolicită pe elevii români, care au o programă supraîncărcată, şi golesc serios buzunarele părinţilor care nu sunt mulţumiţi de performanţele acestora. Profesorii spun că orele particulare sunt necesare doar pentru unii elevi. În multe cazuri, copiii iau meditaţii doar din dorinţa părinţilor de a fi „la modă”. De la mic la mare, elevii iau meditaţii. De la student în an terminal, la profesori de liceu sau universitari, meditaţiile au tarife variate. Părinţii sunt cei care dau tonul. Nemulţumiţi de rezultatele copiilor sau de pregătirea de la clasă, părinţii caută meditatori încă din primii ani de şcoală.
Cei mici învaţă suplimentar una sau mai multe limbi străine, pe care părinţii le consideră importante. „Personal am considerat că fiica mea nu are nevoie de meditaţii, dar mulţi copii de vârsta ei iau deja meditaţii”, spune Ioana Olaru, mama unei eleve de clasa a III-a. Profesorii clujeni nu se grăbesc să-şi declare veniturile realizate din meditaţii, deşi riscă să fie anchetaţi pentru evaziune fiscală.
Venituri puţin declarate
În judeţul Cluj, din cele câteva mii de profesori, doar 37 plătesc impozit pentru sumele încasate, 20 fiind din Cluj-Napoca. Profesorii pot să-şi declare veniturile suplimentare la finanţe sau să lucreze pe baza unei autorizaţii de persoană fizică. Soţii Corina şi Emil Sitaru, profesori de matematică la un liceu clujean, au înfiinţat chiar o firmă pentru meditaţii.
SC Sitas SRL are în domeniul de activitate şi predarea de cursuri de matematică pentru elevii care se pregătesc de bacalaureat. Meditaţiile sunt ţinute în sălile liceului, iar patronii firmei au semnat un contract de închiriere în urma unor licitaţii.
Grupele sunt formate din aproximativ zece elevi, în funcţie de nivelul de pregătire a acestora. Preţurile sunt mai mici decât la meditaţiile ind