E de patru ori mai ieftină decât o anvelopă de iarnă, obligatoriu de cumpărat până la 1 noiembrie
Activitate efervescentă în curtea service-urilor auto, vulcanizărilor şi a depozitelor de anvelope. Mii de braşoveni stau la cozi pentru a-şi încălţa automobilele cu anvelope de iarnă inscripţionate cu fulgul de nea şi o creastă alpină. De la 1 noiembrie va intra în vigoare OUG 5/2011 potrivit căreia dotarea maşinilor cu anvelope de iarnă este obligatorie, iar şoferii care nu vor să-şi lase maşinile să hiberneze încearcă acum să intre în legalitate. Cele mai ieftine anvelope costă peste 250 de lei, astfel că, pentru o „încălţăminte” completă, un şofer de Logan va scoate din buzunar 1.000 de lei.
„În primul rând se uită după preţ. Tot ce este ieftin se caută, însă mai sunt şi clienţi care preferă calitatea. Sunt însă mai puţini. E obligatoriu acum toate patru cauciucuri să fie de iarnă. În funcţie de dimensiune, cele mai ieftine pornesc de la 225 şi ajung la 365 de lei”, ne-a declarat Ludmila Parciu, administrator depozit anvelope.
Ca să nu rămână cu buzunarele „desculţe”, majoritatea clienţilor se uită mai întâi la preţul gumelor, şi mai apoi la performanţe. Unii se gândesc să monteze gume de noroi şi zăpadă doar pe roţile cu tracţiune, lăsându-le pe cele de vara pe rotile libere. Specialiştii spun că abordare implică însă o serie de riscuri reale. „Le-am ales să fie cât mai bune. Trebuie să aibă crestături mai rare, ca să poată să prindă pe zăpadă. Au costat 16 milioane toate patru”, ne spune un cumpărător.
Mud + Snow (M+S)
Şi inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov au pornit de ieri în căutare de anvelope. Oamenii legii se uită în special după cauciucuri contrafăcute, pe ambalajul cărora au fost lipite abţibilde cu inscripţia Mud+Snow (M+S). Acţiunea de control face pa