Nu foarte multă lume ştie cine este Fisker şi cum a ajuns Karma lui la Leonardo DiCaprio. Când, în 2006, starul american venea la festivitatea Oscarurilor într-o Toyota Prius, nu bănuia că avea să genereze primul proiect de „automobil verde de lux“.
Henrik Fisker, la origine unul dintre cei mai capabili designeri auto din lume, devenit antreprenor californian (el fiind originar din Danemarca), şi-a fondat o companie capabilă să livreze primul „Ever" (EV extended range) „adevărat", după cum spune Barnie Kohler, prietenul şi cofondatorul companiei. Karma nu este doar foarte sexy, dar şi primul plug-in hibrid propulsat doar electric. Motorul pe benzină de la bord este folosit doar pentru a reîncarcă bateria şi pentru a oferi energie motoarelor electrice de la bord. Şi asta spre deosebire de gemenii Chevy Volt şi Opel Ampera, care au momente când între motorul Otto şi roţi există o transmisie mecanică directă.
Karma va fi vândută în Europa începând din septembrie la preţuri ce pornesc de la 85.500 de euro (fără TVA). Constructorul speră să vândă în 2012 circa 12.000 de unităţi. Dar Karma va avea un cabrio (lansare în 2013) şi chiar o nouă versiune de caroserie ce va avea premiera în această toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt. Mai mult, Fisker a anunţat că nu face o companie pentru un singur model. Ca urmare, anul viitor va avea loc premiera mondială a celui de-al doilea model cu nume de cod Nina. „Va fi un model EVer ce poate fi comparat dimensional cu Audi A5", ne spunea Fisker. Va fi la un preţ mult mai prietenos, de unde şi o producţie de 50.000 de unităţi. Cum şi noul model Nina va avea trei versiuni, toată gama va ajunge la 80.000 de unităţi. În cinci ani, Fisker crede că va avea o companie cu o producţie de 100.000 de unităţi (de talia lui Porsche) şi un al treilea model în gamă, sub Nina. Dacă va fi aşa, Fisker Automotive va reprezenta cel mai mar