Noua formulă de calcul a taxei auto, redenumită timbru de mediu, generează în unele situaţii diferenţe mari de plată faţă de vechiul algoritm de calcul, cu toate că parametrii sunt similari, principala modificare fiind ponderea mai mare a emisiilor de dioxid de carbon.
Astfel, în funcţie de capacitatea cilindrică, emisiile de CO2, norma şi anul de fabricaţie, unii şoferi vor fi nevoiţi să scoată din buzunar chiar şi cu 80% mai mult pentru achitarea timbrului de mediu, în timp ce românii care s-au orientat către modele cu emisii reduse vor plăti chiar şi de cinci ori mai puţin conform noii formule.
Timbrul de mediu va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare sau la prima transcriere, precum şi în cazul tranzacţiilor civile, respectiv pentru autoturismele moştenite sau dobândite în urma partajului. Singurele persoane scutite de la plata noii taxe auto sunt cele cu dizabilităţi.
Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei, în situaţia în care românii vor opta pentru aceleaşi modele de maşini ca şi în 2012, notează Mediafax.
Exemplele de mai jos ilustrează diferenţele dintre sumele pe care şoferii trebuie să le achite anul acesta faţă de cuantumul taxei auto calculat conform formulei din 2012.
Sursă: Gândul pe baza datelor Ministerului Mediului
Noua formulă de calcul a taxei auto, redenumită timbru de mediu, generează în unele situaţii diferenţe mari de plată faţă de vechiul algoritm de calcul, cu toate că parametrii sunt similari, principala modificare fiind ponderea mai mare a emisiilor de dioxid de carbon.
Astfel, în funcţie de capacitatea cilindrică, emisiile de CO2, norma şi anul de fabricaţie, unii şoferi vor fi nevoiţi să scoată din buzunar chiar şi cu 80% mai mult pentru achitarea timbrului de mediu, în timp ce românii care s-au orie